Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 11.10.2010, sygn. IPPP1-443-708/10-4/EK, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1-443-708/10-4/EK
Prawo do odliczenia podatku VAT oraz sposobu przechowywania faktur wystawionych w formie papierowej - odbieranych i przechowywanych przez firmę zewnętrzną działającą w imieniu Wnioskodawcy (na podstawie udzielonego pełnomocnictwa).
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 25 czerwca 2010 r. (data wpływu 06 lipca 2010 r.), uzupełnione pismem z dnia 17 września 2010 r. (data wpływu 23 września 2010 r.) w odpowiedzi na wezwanie z dnia 13 września 2010 r. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT oraz sposobu przechowywania faktur wystawionych w formie papierowej - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 06 lipca 2010 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT oraz sposobu przechowywania faktur wystawionych w formie papierowej.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:
Sp. z o.o. (dalej: Spółka) planuje zmienić system obiegu i archiwizacji dowodów dokumentujących poniesione przez Spółkę koszty, tj. otrzymywanych przez Spółkę faktur VAT. Planowane działania mają na celu usprawnienie obiegu oraz ułatwienie dostępu do dokumentów kosztowych wewnątrz Spółki oraz ograniczenie ryzyka związanego z utratą lub uszkodzeniem oryginałów dokumentów kosztowych. Spółka zamierza zawrzeć umowę ze spółką zewnętrzną (dalej: Kontrahentem), zajmującą się zawodowo archiwizowaniem dokumentów. Na podstawie zawartej umowy z Kontrahentem, procedura archiwizacji oraz obiegu dokumentów będzie wyglądała następująco:
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right