Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 15.09.2010, sygn. IPPP1/443-591/10-4/AP, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1/443-591/10-4/AP
Czy Spółka ma prawo do odliczenia podatku od towarów i usług z faktur wystawianych przez kontrahentów, które dokumentują przyznane im premie pieniężne?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 1 czerwca 2010 r. (data wpływu 7 czerwca 2010 r.), uzupełnionym na wezwanie tut. Organu z dnia 30 sierpnia 2010 r. pismem z dnia 3 września 2010 r. (data wpływu 10 września 2010 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT z faktur dokumentujących przyznane premie pieniężne wystawianych przez kontrahentów - jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 7 czerwca 2010 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT z faktur dokumentujących przyznane premie pieniężne wystawianych przez kontrahentów.
Przedmiotowy wniosek uzupełniony został na wezwanie tut. Organu z dnia 30 sierpnia 2010 r. nr IPPP1/443-591/10-2/AP pismem z dnia 3 września 2010 r., nadanym 6 września 2010 r. (data wpływu 10 września 2010 r.).
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:
Sp. z o.o. (dalej: Spółka) prowadzi działalność gospodarczą w branży metalowej. Spółka dostarcza komponenty, systemy oraz zintegrowane rozwiązania oparte na metalach dla przemysłu budowlanego oraz maszynowego.
W toku swojej działalności Spółka podejmuje działania nakierowane na intensyfikację sprzedaży towarów. Jednym z powszechnie stosowanych przez Spółkę w tym zakresie działań jest wypłata kontrahentom Spółki tzw. premii pieniężnych (bonusów).
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right