Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 23.08.2010, sygn. IPPP3/443-424/10-6/JK, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP3/443-424/10-6/JK
Czy ubytki benzyn i olejów napędowych powstałe w transporcie rurociągowym podlegają opodatkowaniu opłatą paliwową?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia z dnia 29.04.2010 r. (data wpływu 06.05.2010 r.), uzupełnionym pismem z dnia 27.07.2010 r. (data wpływu 30.07.2010 r.) będącym odpowiedzią na wezwanie tut. Organu nr IPPP3/443-424/10-2/JK z dnia 21.07.2010 r. oraz pismem z dnia 06.08.2010 r. (data wpływu 10.08.2010 r.) będącym odpowiedzią na wezwanie tut. Organu nr IPPP3/443-424/10-4/JK z dnia 03.08.2010 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie opodatkowania opłatą paliwową ubytków paliw powstałych w transporcie rurociągowym - jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 06.05.2010 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie opodatkowania opłatą paliwową ubytków paliw powstałych w transporcie rurociągowym.
Wniosek został uzupełniony pismem z dnia 27.07.2010 r. (data wpływu 30.07.2010 r.) będącym odpowiedzią na wezwanie tut. Organu nr IPPP3/443-424/10-2/JK z dnia 21.07.2010 r. oraz pismem z dnia 06.08.2010 r. (data wpływu 10.08.2010 r.) będącym odpowiedzią na wezwanie tut. Organu nr IPPP3/443-424/10-4/JK z dnia 03.08.2010 r.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.
Spółka prowadzi składy podatkowe, w których magazynuje paliwo należące do podmiotów trzecich. Niektóre składy podatkowe dokonują wysyłek paliw w procedurze zawieszenia poboru akcyzy rurociągiem dalekosiężnym. W trakcie tłoczenia paliw rurociągiem powstają różnice pomiędzy ilością paliwa zadeklarowaną przy wysyłce, a ilością odebraną w składzie przeznaczenia. Różnice te są wpisywane na administracyjne dokumenty towarzyszące jako ubytki lub nadwyżki paliw.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right