Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 30.08.2010, sygn. IPPP3/443-410/10-6/KC, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP3/443-410/10-6/KC

Prawidłowa dokumentacja wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów oraz posiadanie oryginałów tych dokumentów.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 28.04.2010 r. (data wpływu 04.05.2010 r.), uzupełnione w dniu 05.07.2010 r. (data wpływu) na wezwanie z dnia 22.06.2010 r., oraz uzupełniony ponownie w dniu 09.08.2010 (data wpływu) na wezwanie z dnia 27.07.2010 r. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:

  • prawidłowej dokumentacji wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów jest prawidłowe
  • dysponowania oryginałami dokumentów - jest nieprawidłowe

UZASADNIENIE

W dniu 04.05.2010 r. wpłynął ww. wniosek, uzupełniony w dniu 05.07.2010 r. (data wpływu) oraz ponownie w dniu 09.08.2010 r. (data wpływu) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawidłowej dokumentacji wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów oraz posiadania oryginałów tych dokumentów.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe

Spółka dokonuje w ramach prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej m.in. wewnątrzwspólnotowych dostaw towarów do innych krajów członkowskich Unii Europejskiej.

W niedługim czasie Spółka będzie sprzedawać swoje towary kontrahentowi mającemu siedzibę na terenie Niemiec. Towar dostarczany będzie do kilku różnych miejsc dostawy na terenie Niemiec, zaś faktura będzie adresowana i wysyłana do centrali niemieckiego odbiorcy (płatnika). Przewóz towarów z terytorium kraju do miejsca ich przeznaczenia na terytorium Niemiec Spółka zlecać będzie spedytorowi.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00