Interpretacja indywidualna z dnia 26.07.2010, sygn. IPPP1/443-424/10-5/AW, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1/443-424/10-5/AW
Sprzedaż składników majątku nie uznana za dostawę zorganizowanej części przedsiębiorstwa
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 16.04.2010 r. (data wpływu 20.04.2010 r.) oraz uzupełnieniu do wniosku z dnia 30.06.2010 r. (data nadania 30.06.2010 r., data wpływu 2.07.2010 r.), uzupełniającym braki formalne na wezwanie z dnia 18.06.2010r. Nr IPPP1/443-424/10-2/AW (data nadania 21.06.2010 r., data odbioru 23.06.2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie skutków podatkowych związanych ze sprzedażą zorganizowanej części przedsiębiorstwa - jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 20.04.2010 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie skutków podatkowych związanych ze sprzedażą zorganizowanej części przedsiębiorstwa.
Pismem z dnia 18.06.2010r. znak IPPP1/443-424/10-2/AW tutejszy Organ podatkowy wezwał Wnioskodawcę do uzupełnienia przedstawionego we wniosku zdarzenia przyszłego. Wniosek został uzupełniony w terminie prawidłowym.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.
W maju 2009 r. spółka akcyjna B. z siedzibą w Paryżu nabyła większościowy pakiet akcji F. Bank SA/NV z siedzibą w Brukseli, podmiotu dominującego w Grupie F., w ramach której funkcjonuje F. S.A. (dalej P. lub Bank). Na skutek powyższego Grupa B. (Grupa) reprezentowana jest w Polsce równocześnie m.in. przez P. oraz B. S.A. Oddział w Polsce (dalej B.P), obie jednostki zwane dalej Stronami. Strategią Grupy jest, aby w celu uzyskania przewagi konkurencyjnej i podniesienia jakości oferowanych klientom usług, P. i B.P wyspecjalizowały się w odrębnej ofercie produktowej. B.P koncentrować się będzie na sprzedaży produktów z zakresu bankowości inwestycyjnej, skierowanych do największych klientów korporacyjnych i instytucji finansowych.