Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 22.07.2010, sygn. IPPB5/423-47/09/10-12/S/PS, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB5/423-47/09/10-12/S/PS

W świetle art. 16d ust. 2 u.p.d.o.p. nabytą licencję, jako składnik majątku wymieniony w art. 16b, należało wprowadzić do ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych zgodnie z art. 9 ust. 1, najpóźniej w miesiącu przekazania jej do używania, tj. w miesiącu zakupu, a od kolejnego miesiąca Spółka mogła dokonywać odpisów amortyzacyjnych z tego tytułu. Rozpoczęcie dokonywania odpisów amortyzacyjnych przez Spółkę mogło zatem nastąpić zanim uzyskała ona pozwolenie na dopuszczenia produktu leczniczego do obrotu (w miesiącu następującym po mięsiwu wprowadzenia licencji do ewidencji).

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów uwzględniając prawomocny wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie sygn. akt. III SA/Wa 1551/09 z dnia 05 lutego 2010 roku stwierdza, że stanowisko Strony, przedstawione we wniosku z dnia 27.01.2009r. (data wpływu 30.01.2009r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w zakresie uznania zakupionej licencji za wartość niematerialną i prawną oraz amortyzacji podatkowej wartości niematerialnej i prawnej - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 30.01.2009 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w zakresie uznania zakupionej licencji za wartość niematerialną i prawną, oraz amortyzacji podatkowej wartości niematerialnej i prawnej.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Spółka prowadzi działalność w zakresie obrotu produktami leczniczymi. Zgodnie z wymogami obowiązującej w Polsce ustawy z dn. 6 września 2001 r. Prawo farmaceutyczne (tekst jednolity: Dz. U. 2008, Nr 45, poz. 271 z późn. zm.), produkty lecznicze przed dopuszczeniem do obrotu na terenie Rzeczpospolitej Polskiej wymagają uprzedniego wydania przez Ministra Zdrowia urzędowego pozwolenia na dopuszczenie ich do obrotu. Pozwolenie na dopuszczenie do obrotu produktu leczniczego jest wydawane na wniosek składany za pośrednictwem Prezesa Urzędu Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych, do którego należy dołączyć wymaganą dokumentację. Pozwolenie na dopuszczenie do obrotu produktu leczniczego jest efektem procesu rejestracji, który od momentu złożenie dokumentacji wynosi od roku do 2 lat i pozwolenie to wydawane jest na okres 5 lat. W przypadku produktów leczniczych w skład takiej dokumentacji składanej i wykorzystywanej w powyższym procesie rejestracyjnym wchodzi m. in. odpowiednie dossier. Posiadanie tego dossier jest niezbędne również w celu utrzymania pozwolenia na dopuszczenie do obrotu. Wymagania dotyczące zawartości takiego dossier są określone ustawą z dn. 6 września 2001 r. Prawo farmaceutyczne (tekst jednolity: Dz. U. 2008, Nr 45, poz. 271 z późn. zm.), oraz rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 30 maja 2003 r w sprawie przedstawienia dokumentacji dołączonej do wniosku o dopuszczenie do obrotu produktu leczniczego.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00