Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 14.07.2010, sygn. IPPB2/415-292/10-4/MR, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB2/415-292/10-4/MR

Opodatkowanie nagród przyznawanych klientom w ramach organizowanego przez Spółkę programu lojalnościowego o charakterze sprzedaży premiowej.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 31.03.2010 r. (data wpływu 08.04.2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie opodatkowania nagród przyznawanych klientom w ramach organizowanego przez Spółkę programu lojalnościowego o charakterze sprzedaży premiowej - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 08.04.2010 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie opodatkowania nagród przyznawanych klientom w ramach organizowanego przez Spółkę programu lojalnościowego o charakterze sprzedaży premiowej.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Bank A. Polska SA (dalej Spółka lub Bank) prowadzi działalność bankową na podstawie przepisów ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Prawo bankowe (Dz. U. z 2002 r. Nr 72, poz. 665 z późn. zm.). W ramach prowadzonej działalności gospodarczej Spółka zamierza organizować akcje promocyjne i lojalnościowe dla klientów Banku (Program). Program ma charakter sprzedaży premiowej, polegającej na przyznaniu każdemu klientowi spełniającemu określone warunki nagrody rzeczowej lub pieniężnej. Program ma obowiązywać od dnia uruchomienia na czas nieokreślony (do momentu odwołania przez Bank). Nagrody będą przyznawane w miesięcznych lub kwartalnych okresach rozliczeniowych (prawo do jednej nagrody o charakterze pieniężnym lub rzeczowym w każdym okresie rozliczeniowym). Po weryfikacji spełnienia warunków określonych w Programie przez pracowników Banku w danym okresie rozliczeniowym nagroda jest przyznawana każdemu uprawnionemu Klientowi. Wartość nagrody otrzymanej przez klienta w miesięcznym lub kwartalnym okresie rozliczeniowym przez każdego uprawnionego Klienta nie przekracza kwoty 760 PLN (słownie: siedemset sześćdziesiąt złotych). Nagrody otrzymywane przez Uczestnika nie pozostają w związku z prowadzoną przez podatnika działalnością gospodarczą. Dodatkowo należy podkreślić, iż uzyskanie nagrody nie jest związane z elementem rywalizacji pomiędzy uczestnikami Programu (klientami Banku) - nagroda będzie przyznawana każdemu klientowi Banku spełniającemu warunki Programu. Po przyznaniu nagrody, decyzją beneficjenta kwota odpowiadająca nagrodzie może zostać przekazana osobie trzeciej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00