Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 21.05.2010, sygn. IPPP3/443-127/10-4/MPe, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP3/443-127/10-4/MPe

w zakresie usług transportu międzynarodowego

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 03.02.2010 r. (data wpływu 09.02.2010 r.) uzupełnione w dniu 17.05.2010 r. (data wpływu) na wezwanie z dnia 04.05.2010 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie usług transportu międzynarodowego jest:

  • nieprawidłowe w części uznania usług dodatkowych wykonywanych przez podmioty inne niż podmioty dokonujące transportu towarów za usługi transportu międzynarodowego;
  • prawidłowe - w pozostałej części.

UZASADNIENIE

W dniu 09.02.2010 r. wpłynął ww. wniosek uzupełniony w dniu 17.05.2010 r. (data wpływu) na wezwanie z dnia 04.05.2010 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie usług transportu międzynarodowego.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Spółka w ramach prowadzonej działalności gospodarczej świadczy między innymi kompleksowe usługi spedycyjne związane z transportem międzynarodowym towarów z państw trzecich do odbiorców w Polsce. Transport odbywa się drogą morską lub lotniczą z państwa trzeciego do portu w innym kraju UE (np. z Chin do Hamburga), gdzie następuje odprawa celna ostateczna a następnie towary te, po dopuszczeniu do obrotu na terytorium innego państwa członkowskiego, przemieszczane są na terytorium Polski środkami transportu drogowego. Kontrahenci Spółki są polskimi podatnikami podatku od towarów i usług, posiadającymi polski numer, pod którym są zarejestrowani dla potrzeb podatku od towarów i usług. Świadczenie usług odbywa się w oparciu o zlecenia na konkretne przewozy. W konsekwencji Spółka zobowiązuje się do przetransportowania konkretnego towaru z miejsca nadania do miejsca przeznaczenia, jak również wykonania szeregu czynności pomocniczych, które umożliwią wykonanie głównego zadania czyli transportu. Usługi pomocnicze wykonywane w ramach przyjętego zlecenia na usługi spedycji to między innymi: usługi portowe takie jak rozładunek, przeładunek, przepakowywanie, przechowywanie, kompletowanie towaru do wysyłki, wszelkie czynności związane z dopuszczeniem towaru do obrotu na terytorium Wspólnoty, formalności celno-podatkowe, odprawa celna, czynności dokumentacyjne, aranżowanie ubezpieczenia, krótkotrwałe magazynowanie w razie konieczności.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00