Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 04.06.2010, sygn. IPPP3/443-241/10-2/KT, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP3/443-241/10-2/KT
1) Wnioskodawca nie dokonuje na terytorium Polski żadnych czynności opodatkowanych podatkiem VAT - Oddziałowi nie przysługuje prawo do odliczenia kwoty podatku naliczonego związanego z poniesionymi wydatkami.
2) Wnioskodawca - pomimo nie wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem VAT na terytorium kraju i braku obowiązku rejestracji - jako zarejestrowany podatnik podatku od towarów i usług w Polsce, nie spełnia przesłanek warunkujących zwrot podatku VAT.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz.U. z 2005r., Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. z 2007r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 03.03.2010r. (data wpływu 10.03.2010r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego od zakupów dokonanych przez Oddział na terytorium Polski oraz zwrotu podatku - jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 10.03.2010r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego od zakupów dokonanych przez Oddział na terytorium Polski oraz zwrotu podatku.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:
Spółka z o.o. Oddział w Polsce (dalej: Wnioskodawca, Oddział) jest oddziałem spółki prawa słowackiego. Celem utworzenia Oddziału w Polsce było promowanie marki Spółki, działalność marketingowa oraz dokonywanie analizy polskiego rynku. Działalność Oddziału ogranicza się jedynie do pozyskiwania klientów, promowania towarów sprzedawanych przez jednostkę macierzystą oraz wsparcie w trakcie negocjacji. Sprzedaż towarów na rzecz klientów pozyskanych przez Oddział odbywa się bezpośrednio od Spółki.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right