Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 11.05.2010, sygn. IPPP2-443-71/10-4/IZ, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP2-443-71/10-4/IZ
Strona świadczy usługi w zakresie turystyki i w ramach tych usług oferuje swoim klientom między innymi możliwość rezerwacji noclegu w wybranym przez klienta hotelu lub pensjonacie zarówno w Polsce jaki i za granicą oraz świadczy na rzecz klientów usługi informacji turystycznej stwierdzić należy, ze Wnioskodawca ma prawo udokumentować świadczone przez siebie usługi fakturą VAT marża.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r., Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 08.02.2010 r. (data wpływu 12.02.2010 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie dokumentowania świadczonych usług fakturą VAT marża - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 12.02.2010 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie dokumentowania świadczonych usług fakturą VAT marża.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:
Spółka świadczy usługi w zakresie szeroko pojętych usług turystyki. Spółka w ramach prowadzonej działalności m.in. oferuje swoim klientom możliwość rezerwacji noclegu w wybranym przez klienta hotelu lub pensjonacie w Polsce. Klienci Spółki mają możliwość wyboru miasta, ilość noclegów, daty i ilość osób za pośrednictwem głównej strony internetowej Spółki. Rezerwacja wybranej opcji (pobytu/noclegu) następuje poprzez kontakt telefoniczny lub mailowy klienta z pracownikami Spółki. Spółka udostępnia klientowi całą ofertę, tj. wszystkie dostępne hotele i pensjonaty wraz z wyczerpującymi i kompletnymi danymi dotyczącymi położenia obiektu, dokładnego opisu pokojów, atrakcji turystycznych, standardu obiektu, dodatkowych usług świadczonych przez obiekt typu spa, siłownia, salon fryzjerski. Spółka przedstawia turyście kompleksowe informacje na temat: obiektu, połączenia komunikacyjnego, zaplecza konferencyjnego, usług konferencyjnych, usług dodatkowych, okolicznych atrakcji, specyfikacji obiektu, możliwości zniżek dla dzieci. Klient (turysta) dokonuje wyboru na bazie tej obszernej i wyczerpującej informacji. Następnie klient musi wskazać, jaką formę zapłaty wybiera, podać wymagane dane osobowe, zaakceptować warunki sprzedaży i złożyć ostateczne zamówienie. W terminie 7 dni od zakończenia usługi, a najczęściej w dniu zakończenia usługi, Spółka we własnym imieniu i na swoją rzecz wystawia klientowi (turyście) fakturę VAT marża tytułem usługi turystycznej i informacji turystycznej. Faktura zaopatrzona jest w symbol PKWiU 63.30 - usługi organizatorów i pośredników turystycznych.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right