Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 21.04.2010, sygn. IPPB5/423-70/10-4/AJ, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB5/423-70/10-4/AJ

Reasumując, w świetle przedstawionego stanu faktycznego i powołanych przepisów prawa stanowisko Spółki, zgodnie z którym poczynione przez Spółkę wydatki na wymianę podłóg, stolarki drzwiowej, glazury oraz zniszczonej armatury, a także malowanie ścian i sufitów, należy uznać za wydatki na remont i w myśl art. 15 ust. 4d ustawy o CIT zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów w dacie ich poniesienia, bez względu na wielkość wydatków - należy uznać za prawidłowe.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 09.02.2010 r. (data wpływu 15.02.2010 r.) o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wartości prac remontowych, uzupełnionym pismem z dnia 09.04.2010 r. (data wpływu 12.04.2010 r.) w odpowiedzi na wezwanie z dnia 07.04.2010 r. znak IPPB5/423-70/10-2/AJ jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 1 lutego 2010 r. wpłynął wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wartości prac remontowych.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca (Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością) jest spółką zajmującą się przede wszystkim dystrybucją i serwisem sprzętu medycznego. W związku z prowadzoną działalnością gospodarczą w styczniu 2010 r. Spółka na podstawie umowy zawartej w formie aktu notarialnego nabyła spółdzielcze prawo do lokalu użytkowego, który ma być wykorzystywany przez Spółkę w prowadzonej przez nią działalności gospodarczej jako biuro handlowe. Nabyty przez Spółkę lokal nie jest lokalem nowym, dotychczas użytkowany był na cele biurowe. W związku z tym iż wskutek upływu czasu i eksploatacji lokal jest zniszczony, utracił swoją pierwotną wartość użytkową, Spółka zdecydowała się na przeprowadzenie prac remontowych. Prace obejmują: wymianę podłóg, stolarki drzwiowej, glazury oraz zniszczonej armatury, a także malowanie ścian sufitów. Prace mają na celu przywrócenie wartość użytkowej lokalowi.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00