Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 29.04.2010, sygn. IPPP1/443-96/10-4/ISz, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1/443-96/10-4/ISz
opodatkowanie i dokumentowanie wypłacania oraz otrzymywania premii pieniężnej
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 20.01.2010 r. (data wpływu 25.01.2010 r.) uzupełnionego w dniu 15.03.2010 r. (data wpływu) na wezwanie z dnia 26.02.2010 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:
- pytania nr 1, pytania nr 2, pytania nr 3, pytania nr 4 i pytania nr 5 - jest nieprawidłowe,
- pytania nr 6 jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 25.01.2010 r. wpłynął ww. wniosek uzupełniony w dniu 15.03.2010 r. (data wpływu) na wezwanie z dnia 26.02.2010 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie dokumentowania otrzymywanych i wypłacanych premii pieniężnych oraz w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur otrzymywanych od kontrahentów z tytułu przyznania premii pieniężnej.
W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Spółka jest hurtowym dystrybutorem wyrobów alkoholowych. W prowadzonej działalności zawiera ze swoimi odbiorcami porozumienia handlowe, w których między innymi określa poziom obrotów, jaki powinni oni uzyskać lub przekroczyć aby otrzymać premię pieniężną (ang. bonus). Premia pieniężna stanowi dodatkowe wynagrodzenie, które wypłaci Spółka swoim odbiorcom, w przypadku gdy zrealizują oni w danym okresie rozliczeniowym określony poziom obrotów. Premia pieniężna stanowi nagrodę o charakterze motywacyjnym. Ma ona na celu podniesienie efektywności współpracy pomiędzy kontrahentami. Stanowi również jedną z form uatrakcyjnienia sprzedaży, oraz ma na celu umocowanie więzi gospodarczych Spółki ze swoimi kontrahentami. Wysokość udzielonej premii pieniężnej (bonusu) nie jest związana z konkretną dostawą. Będzie natomiast nagrodą za wynik wszystkich dostaw dokonanych w określonym przedziale czasowym (np. kwartał, rok).
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right