Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 09.03.2010, sygn. IPPB5/423-814/09-3/AJ, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB5/423-814/09-3/AJ
określenie momentu rozpoznania kosztów uzyskania przychodów z tytułu usług marketingowych
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 16.12.2009 r. (data wpływu 18.12.2009 r.) o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie określenia momentu rozpoznania kosztów uzyskania przychodów z tytułu usług marketingowych jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 18 grudnia 2009 r. wpłynął wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie określenia momentu rozpoznania kosztów uzyskania przychodów z tytułu usług marketingowych. Wniosek uzupełniono pismem z dnia 19.02.2010 r. (data wpływu 24.02.2010 r.)
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:
Spółka jest firmą produkcyjno - handlową działającą w branży artykułów papierowych higienicznych i sprzedającą Swoje wyroby hurtowniom i dużym Sieciom handlowym. Spółka zawiera ze swoimi kontrahentami umowy o współpracy handlowej, które normuje zasady współpracy w zakresie zakupu produktów od Spółki oraz ich odsprzedaży przez kontrahentów wyprodukowanych wyrobów i towarów nabytych przez Spółkę. Z umów wynika, że kontrahenci są zobowiązani do prowadzenia różnego rodzaju działań o charakterze promocyjno-marketingowym dotyczących towarów nabywanych od Spółki w celu zwiększenia poziomu sprzedaży. W związku z tym Spółka ponosi koszty związane z prowadzonymi przez jej kontrahentów różnego typu akcjami promocyjno-marketingowymi.