Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 12.03.2010, sygn. IPPP1-443-2/10-4/AS, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1-443-2/10-4/AS
Dotyczy konsekwencji związanych z wyrejestrowaniem urzędu gminy i rejestracją gminy dla potrzeb podatku VAT.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 23.12.2009 r. (data wpływu 31.12.2009 r.), uzupełnionego pismem z dnia 01.03.2010 r. (data wpływu 04.03.2010 r.) w odpowiedzi na wezwanie z dnia 18.02.2010 r. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie konsekwencji związanych z wyrejestrowaniem urzędu gminy i rejestracją gminy dla potrzeb tego podatku jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 31.12.2009 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie konsekwencji związanych z wyrejestrowaniem urzędu gminy i rejestracją gminy dla potrzeb tego podatku.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:
Urząd Miasta posiadający NIP: 1 do 30 kwietnia 2009 r. był zarejestrowanym i czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług składającym w Urzędzie Skarbowym miesięczne deklaracje VAT-7. Począwszy od 01 maja 2009 r. czynnym i zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług stała się Gmina NIP: 2, która złożyła u Naczelnika Urzędu Skarbowego wpierw zgłoszenie identyfikacyjne NIP-2 a potem zgłoszenie rejestracyjne VAT-R, zaś Urząd Miasta złożył w tym samym urzędzie skarbowym zgłoszenie o zaprzestaniu wykonywania czynności podlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług VAT-Z. Powyższe spowodowane było dostosowaniem się do ukształtowanego i przeważającego poglądu, iż to jednostka samorządu terytorialnego czyli gmina jako osoba prawna winna być podatnikiem podatku od towarów i usług, a nie obsługujący ją urząd będący jednostką budżetową.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right