Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 08.03.2010, sygn. IPPB5/423-843/09-2/JC, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB5/423-843/09-2/JC
Czy wydatki Spółki związane z opisanymi spotkaniami biznesowymi, obejmujące zakup artykułów spożywczych, napojów, usług cateringowych lub gastronomicznych stanowią dla Spółki koszt uzyskania przychodu w świetle art. 15 ust. 1 w związku z art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (updop), jako ściśle związane z działalnością gospodarczą Spółki, a więc zmierzające do osiągnięcia przychodu, albo zabezpieczenia lub zachowania jego źródła?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 21.12.2009 r. (data wpływu 24.12.2009 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków ponoszonych na rzecz kontrahentów:
- w części dotyczącej spotkań z kontrahentami w siedzibie Spółki - jest prawidłowe,
- w części dotyczącej spotkań z kontrahentami poza siedzibą Spółki - jest nieprawidłowe,
- w części dotyczącej organizacji szkoleń - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 24.12.2009 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków ponoszonych podczas spotkań z kontrahentami.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny i zdarzenie przyszłe:
Spółka działa w branży public relations. W ramach prowadzonej działalności Spółka organizuje spotkania z aktualnymi lub potencjalnymi kontrahentami w celu omówienia różnego rodzaju kwestii biznesowych, takich jak nawiązanie współpracy, omówienie i podsumowanie czy zmiana warunków dotychczasowej współpracy, szkolenia produktowe etc.