Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 15.02.2010, sygn. IPPP1/443-1144/09-6/BS, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1/443-1144/09-6/BS

Wypłacaną premię pieniężną należy traktować jako rabat. Wnioskodawca powinien wystawić faktury korygujące wartość sprzedaży.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 05 listopada 2009 r. (data wpływu 10 listopada 2009 r.), uzupełnionego w dniu 18 stycznia 2010 r. oraz 05 lutego 2010 r. (daty wpływu) na wezwanie z dnia 06 stycznia 2010 r. oraz z dnia 21 stycznia 2010 r. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczania podatku VAT z faktur za wypłaconą kontrahentowi premię pieniężną jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 10 listopada 2009r. wpłynął ww. wniosek uzupełniony w dniu 18 stycznia 2010 r. oraz 05 lutego 2010 r. (daty wpływu) na wezwanie z dnia 06 stycznia 2010 r. oraz z dnia 21 stycznia 2010 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczania podatku VAT z faktur za wypłaconą kontrahentowi premię pieniężną.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Spółka prowadzi działalność gospodarczą w zakresie produkcji i sprzedaży materiałów budowlanych. W celu zwiększenia obrotów handlowych oraz motywowania odbiorców do większych zamówień Spółka chce zamieścić w umowach handlowych zapisy upoważniające odbiorców do uzyskania premii pieniężnej z tytułu przekroczenia w danym roku określonego poziomu obrotów. Przyznane premie będą wypłacane w wysokości liczonej poprzez odniesienie uzgodnionej wartości procentowej do wysokości faktycznie zrealizowanego obrotu. Premia nie będzie związana z konkretną dostawą towarów, ale będzie wynikiem wszystkich dostaw dokonanych w danym okresie rozliczeniowym.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00