Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 29.01.2010, sygn. IPPB4/415-745/09-2/MP, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB4/415-745/09-2/MP
Czy w świetle art. 21 ust. 1 pkt 46 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2000 r. Nr 14, poz. 176 ze zm., dalej updof) wynagrodzenia pracowników Podatnika finansowane ze środków EFS w 100 % spełniają kryteria zawarte w art. 21 ust. 1 pkt 46 lit. a) i lit. b) updof, i czy w związku z tym podatnik, jako płatnik podatku dochodowego w rozumieniu art. 31 updof, zobowiązany jest obliczać i pobierać w ciągu roku zaliczki na podatek dochodowy od obu kategorii pracowników zatrudnionych w celu bezpośredniej realizacji Inwestycji finansowanej z EFS?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 28.10.2009 r. (data wpływu 09.11.2009 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie opodatkowania wynagrodzeń finansowanych ze środków Funduszu Spójności jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 09.11.2009 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie opodatkowania wynagrodzeń finansowanych ze środków Funduszu Spójności.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.
Podatnik Oddział w Polsce francuskiej spółki X w ramach konsorcjum X realizuje inwestycję polegającą na budowie autostrady na odcinku A (dalej Inwestycja). Konsorcjum nie ma oddzielnej osobowości prawnej i nie jest wpisane do KRS, a jest jedynie cywilnoprawną formą współpracy pomiędzy trzema wykonawcami. Podstawą prawną funkcjonowania konsorcjum jest Umowa o utworzeniu tymczasowego konsorcjum przedsiębiorstw solidarnie ponoszących ryzyko z dnia 07 listopada 2006 r. (Umowa Nr: ). Inwestycja realizowana jest na podstawie Umowy o budowę autostrady A4 zawartej dnia 09 listopada 2006 r. między GDDKiA jako Zamawiającym a X jako Wykonawcą w ramach konsorcjum X. Każdy z Wykonawców jest stroną umowy i każdy z nich, jako że występują solidarnie ponosi odpowiedzialność w odniesieniu do całości Zamówienia. Na mocy tej umowy, GDDKiA zobowiązuje się zapłacić Wykonawcom za wykonanie robót 100 % wynagrodzenia wynikającego z umowy. Wynagrodzenie to jest finansowane w 100% ze środków pochodzących z Europejskiego Funduszu Spójności (dalej EFS), a wypłacane jest za pośrednictwem Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (dalej GDDKiA). GDDKiA jest centralnym organem administracji rządowej właściwym w sprawach dróg krajowych, który wykonuje zadania zarządcy dróg krajowych oraz realizuje budżet państwa w zakresie dróg krajowych. EFS jest instrumentem polityki strukturalnej Unii Europejskiej. Bezzwrotna pomoc z EFS ma zasięg krajowy. Celem nadrzędnym funduszu jest wzmacnianie spójności społecznej i gospodarczej Unii poprzez finansowanie dużych projektów tworzących spójną całość w zakresie ochrony środowiska i infrastruktury transportowej. Autostrada jest częścią Europejskiego Korytarza Transportowego, przebiegającego w kierunku wschód - zachód od granicy niemieckiej przez część Polski. Jest również częścią europejskiej trasy E40. Podatnik (Spółka) w celu bezpośredniej realizacji opisanej Inwestycji współfinansowanej z EFS zatrudnia na podstawie umów o pracę pracowników kategorii:
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right