Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 08.07.2010, sygn. IBPP1/443-618/10/MS, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP1/443-618/10/MS
opodatkowanie sprzedaży działki
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 19 maja 2010r. (data wpływu 24 maja 2010r.), uzupełnionym pismem z dnia 25 czerwca 2010r. (data wpływu 2 lipca 2010r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania sprzedaży działki - jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 24 maja 2010r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania sprzedaży działki.
Wniosek został uzupełniony pismem z dnia 25 czerwca 2010r. (data wpływu 2 lipca 2010r.) będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu nr IBPP1/443-474/10/MS z dnia 21 czerwca 2010r.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:
Wnioskodawca na podstawie KW prowadzonej przez Sąd Rejonowy w Brzesku jest właścicielem działki o pow. 1,06 ha. Aktem notarialnym Rep. A sporządzono umowę sprzedaży. Dla przedmiotowej nieruchomości Gmina nie posiada prawnie obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, jak również obowiązujących decyzji o warunkach zabudowy, bądź ustalenia lokalizacji inwestycji celu publicznego. W myśl Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego Gminy Z. ustalonego Uchwałą Nr lX/63/99 działka nr 433/20 położona była w obszarze przeznaczonym do zorganizowanej działalności inwestycyjnej oraz realizacji celów publicznych. Nabywca przed sporządzeniem aktu notarialnego zobowiązany był przez notariusza do przedłożenia stosownych dokumentów tj. zaświadczenia o posiadaniu kwalifikacji uprawniających go do nabycia przedmiotowej działki na powiększenie gospodarstwa rolnego. Art. 92 ust. 2 ustawy o gospodarce nieruchomościami w sposób jednoznaczny wskazuje, że za nieruchomości wykorzystywane na cele rolne i leśne uznaje się wskazania katastru nieruchomości, a opisywana działka stanowi Ps kl. III - 0,24 ha i R IVa - 0,82 ha. Nieruchomość ta nie zatraciła rolniczego charakteru.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right