Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 02.09.2010, sygn. IBPBI/2/423-1123/10/AK, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPBI/2/423-1123/10/AK
Czy wydatki, które zostaną poniesione przez Spółkę w przyszłości (w tym w kolejnych latach podatkowych) w związku z organizacją szkoleń produktowych będą mogły zostać zaliczone przez Spółkę do podatkowych kosztów uzyskania przychodów odpowiednich okresów? (pytanie oznaczone we wniosku Nr 2)
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 18 czerwca 2010 r. (data wpływu do tut. BKIP 21 czerwca 2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia, czy wydatki, które zostaną poniesione przez Spółkę w przyszłości (w tym w kolejnych latach podatkowych) w związku z organizacją szkoleń produktowych będą mogły zostać zaliczone do podatkowych kosztów uzyskania przychodów odpowiednich okresów jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 21 czerwca 2010 r. wpłynął do tut. BKIP wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia czy wydatki, które zostaną poniesione przez Spółkę w przyszłości (w tym w kolejnych latach podatkowych) w związku z organizacją szkoleń produktowych będą mogły zostać zaliczone do podatkowych kosztów uzyskania przychodów odpowiednich okresów.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:
Podstawowym przedmiotem działalności Spółki jest produkcja i dystrybucja gazów technicznych, osprzętu i technologii gazowych. Ze względu na specyfikę oferowanych produktów i usług oraz konieczność posiadania specjalistycznej wiedzy przy ich dystrybucji / sprzedaży, Spółka organizuje nieodpłatne szkolenia tzw. szkolenia produktowe. W szkoleniach tych, oprócz pracowników Spółki, biorą udział również kontrahenci Spółki oraz pracownicy kontrahentów.