Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 06.05.2010, sygn. IBPP2/443-131/10/WN, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP2/443-131/10/WN

zasadność wystawienia faktur VAT

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawczyni, przedstawione we wniosku z dnia 7 grudnia 2010r. (data wpływu 12 lutego 2010r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zasadności wystawienia faktur VAT - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 12 lutego 2010r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zasadności wystawienia faktur VAT.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Wnioskodawczyni na mocy umowy z dnia 25 listopada 2008r. nabyła wyposażenie lokalu gastronomiczno-klubowego, prawo do korzystania z dotychczasowej nazwy lokalu (Klub N.) oraz pozostałe dobra niematerialne dotyczące lokalu. Umowa powyższa została zmieniona aneksem z dnia 7 stycznia 2009r., na mocy którego Wnioskodawczyni zobowiązała się do realizacji imprez i innych wydarzeń mających się odbyć w przekazywanym lokalu, do realizacji których zobowiązali się przekazujący lokal przedsiębiorcy (prowadzący działalność gospodarczą w formie spółki cywilnej). Ponadto Wnioskodawczyni zobowiązała się do kontynuacji zatrudnienia osób lub współpracy z osobami, które zatrudniali przekazujący lokal przedsiębiorcy. Jednakże z uwagi na pewne konflikty w trakcie transakcji, przekazujący lokal przedsiębiorcy nie przekazali Wnioskodawczyni wszystkich składników wyposażenia lokalu (m.in. rozwiązali umowy z TPSA o telefon, Internet mimo, że wcześniej Wnioskodawczyni miała to przyrzeczone - oraz nie otrzymała faktur i kart gwarancyjnych na nabyte wyposażenie lokalu) co więcej, w ogłoszeniu dotyczącym odstąpienia lokalu widniała kwota 150.000 zł. W trakcie negocjacji przekazujący lokal przedsiębiorcy stwierdzili, że kwota ta jest kwotą nieuwzględniającą podatku VAT. To też cena transakcyjna została podniesiona do 185.000 zł, a więc powiększona o stawkę VAT. Za ww. składniki Wnioskodawczyni uiściła kwotę 185.000 zł (sto osiemdziesiąt pięć tysięcy złotych) w następujący sposób:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00