Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 18.06.2010, sygn. IBPP3/443-179/10/DG, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP3/443-179/10/DG

Czy Wnioskodawca ma prawo do zwrotu akcyzy zapłaconej od wyżej opisanych wyrobów tytoniowych w oparciu o art. 39 ust. 2 pkt 2 ustawy biorąc pod uwagę, że Spółka spełniła przesłanki upoważniające ją do zastosowania zwolnienia wynikającego z § 21 rozporządzenia w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego (Dz.U. z 2009r. Nr 32, poz. 228)?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 17 marca 2010r. (data wpływu 22 marca 2010r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie zwrotu akcyzy od zniszczonych wyrobów akcyzowych poza składem podatkowym jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 22 czerwca 2010r. do tut. organu wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie zwrotu akcyzy od zniszczonych wyrobów akcyzowych poza składem podatkowym.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca jest podatnikiem podatku akcyzowego. Spółka zajmuje się dystrybucją oraz sprzedażą wyrobów tytoniowych wyprodukowanych w fabryce oraz wyrobów nabywanych wewnątrzwspólnotowo.

Spółka była w posiadaniu wyrobów akcyzowych znajdujących się zarówno w procedurze zawieszenia poboru akcyzy oraz poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy, nieprzydatnych do spożycia dalszego przerobu oraz zużycia, które następnie zostały zniszczone pod nadzorem właściwego Urzędu Celnego poza składem podatkowym zgodnie z § 57 rozporządzenia w sprawie wykonywania szczególnego nadzoru podatkowego z dnia 7 kwietnia 2004r. (Dz. U. nr 65, poz. 598 z 2004), co wypełniało przesłanki do zastosowania zwolnienia z § 21 rozporządzenia w/s zwolnień od podatku akcyzowego (Dz. U. nr 32, poz. 228 z 2009 roku). Przy wywozie wyrobów objętych procedurą zawieszenia poboru akcyzy powstało zobowiązanie podatkowe od tych wyrobów. Przepisy ustaw o akcyzie oraz Służbie Celnej, wraz z przepisami wykonawczymi do tych ustaw, nie przewidują żadnego formalnego trybu, który mógłby zastosować właściciel nieprzydatnych do spożycia dalszego przerobu lub zużycia wyrobów akcyzowych, pozwalającego na zastosowanie procedury zawieszenia poboru akcyzy do przewozu tych wyrobów ze składu podatkowego do miejsca ich utylizacji, w przypadku ich zniszczenia pod nadzorem kontroli celnej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00