Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 01.07.2010, sygn. IBPP3/443-285/10/DG, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP3/443-285/10/DG
W jaki sposób należy rozumieć pojęcie reklamacji zawarte w art. 83 ustawy o podatku akcyzowym? Jeżeli należy go rozumieć bardzo szeroko bez żadnych ograniczeń, to czy w świetle treści art. 83 ustawy reklamacją będzie zwrot piwa przeterminowanego od kontrahentów uznany przez podmiot prowadzący skład podatkowy?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 22 kwietnia 2010r. (data wpływu 26 kwietnia 2010r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego, w zakresie uznania zwrotu piwa przeterminowanego u kontrahentów za reklamację, o której mowa w art. 83 ustawy - jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 26 kwietnia 2010r. został złożony ww. wniosek, o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku akcyzowego, w zakresie uznania zwrotu piwa przeterminowanego u kontrahentów za reklamację, o której mowa w art. 83 ustawy.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:
Wnioskodawca wyprowadza ze składu podatkowego i dokonuje sprzedaży piwa do kontrahentów, którzy nie są ostatecznymi konsumentami piwa (tzw. hurtownie, sieci handlowe). Sprzedaż jest potwierdzona fakturą VAT. Spółka sprzedaje piwo i dokonuje zapłaty akcyzy za piwo wstępnie za okresy dzienne. Zatem takie piwo u kontrahentów jest piwem z zapłaconą akcyzą.
Kontrahenci Wnioskodawcy często dokonują zakupów piwa przeszacowując swoje możliwości sprzedaży. Ponadto piwo jest produktem sezonowym, a wielkość jego sprzedaży i spożycia zależy w bardzo dużym stopniu od warunków pogodowych. Jednocześnie piwo jako produkt spożywczy posiada okres przydatności do spożycia. Zdarza się, że kontrahenci (hurtownie, sieci handlowe), nie dokonali sprzedaży piwa odbiorcom detalicznym, nie wprowadzili go do obrotu i zamierzają zwrócić piwo do producenta (prowadzącego skład podatkowy) z uwagi na upływ terminu jego przydatności do spożycia. Przeterminowane piwo z uwagi na jego upływ terminu przydatności do spożycia, pomimo że zostało sprzedane to jednak zostało wycofane z rynku i nie trafiło do ostatecznej konsumpcji.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right