Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 30.04.2010, sygn. IBPBI/2/423-286/10/JS, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPBI/2/423-286/10/JS
Czy można w koszty (podatkowe VAT i podatkach dochodowych) zaliczyć koszty wydatków na spotkania organizowane w restauracjach z Klientami Spółki, zarówno ze stałymi jak i potencjalnymi nowymi?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 29 grudnia 2009 r. (data wpływu do tut. BKIP 14 stycznia 2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych, w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów:
- wydatków związanych z organizacją spotkań z klientami spółki w restauracjach - jest nieprawidłowe,
- podatku VAT naliczonego, związanego z nabyciem usług gastronomicznych na cele reprezentacji - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 14 stycznia 2010 r. wpłynął do tut. BKIP ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych, w zakresie zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów:
- wydatków związanych z organizacją spotkań z klientami spółki w restauracjach,
- podatku VAT naliczonego, związanego z nabyciem usług gastronomicznych na cele reprezentacji.
Wniosek nie spełniał wymogów formalnych, dlatego też pismem z dnia 09 marca 2010 r. znak: IBPBI/2/423-286/10/JS wezwano do ich uzupełnienia. W dniu 26 marca 2010 r. do tut. BKIP wpłynęło uzupełnienie wniosku.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:
Celem rozwoju oraz wykonywania usług na najwyższym poziomie oraz w celu pozyskania nowych Klientów, Spółka ma zamiar organizować spotkania okolicznościowe.