Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 19.04.2010, sygn. IBPP4/443-474/10/EJ, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP4/443-474/10/EJ

odsprzedaż usług przez Lidera projektu na rzecz współpartnera projektu w zakresie budowy kanalizacji sanitarnej

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 24 marca 2010r. (data wpływu 25 marca 2010r.), uzupełnionym pismem z dnia 12 kwietnia 2010r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczania podatku od towarów i usług w ramach realizowanego projektu pn. jest

  • nieprawidłowe w części dotyczącej zadania polegającego na budowie kanalizacji sanitarnej w Gminie Po.,
  • prawidłowe w części dotyczącej zadania polegającego na budowie sieci wodociągowej w Gminie P.

UZASADNIENIE

W dniu 25 marca 2010r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczania podatku od towarów i usług w ramach realizowanego projektu pn. . Ww. wniosek został uzupełniony pismem z dnia 12 kwietnia 2010r.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca wspólnie z Gminą Po. na podstawie uchwał rad obu gmin i zawartego w dniu 1 grudnia 2008r. międzygminnego porozumienia (art. 10 niżej wskazanej ustawy o samorządzie gminnym) o wspólnej realizacji projektu pn. złożyły wniosek aplikacyjny do Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (Fundusz Spójności), Priorytet I Gospodarka wodno-ściekowa, działanie 1.1 Gospodarka wodno-ściekowa w aglomeracjach powyżej 15 tys. RLM. Powyższy projekt będzie współfinansowany ze środków unijnych dla realizacji zadań własnych obu gmin zgodnie z art. 7 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (t.j. z 2001r. Nr 142, poz. 1591 ze zm.), w myśl którego gmina ma obowiązek zaspokajać zbiorowe potrzeby wspólnoty w zakresie między innymi wodociągów i zaopatrzenia w wodę, kanalizacji, usuwania i oczyszczania ścieków komunalnych, utrzymania czystości i porządku oraz urządzeń sanitarnych, wysypisk i unieszkodliwiania odpadów komunalnych, zaopatrzenia w energię elektryczną i cieplną oraz gaz. Ustalone w ramach przywołanego powyżej Programu warunki uzyskania dofinansowania obie gminy spełniają tylko łącznie. W związku z powyższym stosownymi uchwałami obu rad gmin postanowiono, że Beneficjentem środków unijnych będzie Gmina P. reprezentowana przez jej wójta, który złożył w dniu 4 grudnia 2008r. wniosek o dofinansowanie projektu w imieniu i na rzecz obu gmin. Wniosek ten uzyskał w dniu 5 lutego 2010r. potwierdzenie Instytucji Pośredniczącej w sprawie przyznania dofinansowania na realizację projektu . Inwestycja będzie realizowana wspólnie przez obie gminy poprzez wyłonienie wykonawcy w trybie ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2007r. Nr 223, poz. 1655 ze zm.) gdzie Zamawiającym będzie Gmina P. działająca w imieniu własnym i Gminy Po. Na terenie gminy P. sieć kanalizacyjna będzie wynosić 17,2 km, natomiast na terenie Gminy Po. 7,1 km. Po zakończeniu procesu inwestycyjnego sieć kanalizacyjna będzie własnością Gminy P. i Gminy Po. w wyżej określonych proporcjach. Gmina P. przekaże realizację ustawowego obowiązku zaspokojenia zbiorowych potrzeb swych mieszkańców w zakresie kanalizacji zakładowi budżetowemu G. Wyżej wymieniony zakład jest odrębnym podatnikiem podatku od towarów i usług, posiada indywidualny NIP oraz sporządza deklarację VAT we własnym imieniu. Zakład ten zawrze z mieszkańcami Gminy P., jako użytkownikami, umowy o odprowadzanie ścieków i będzie pobierał z tego tytułu należne opłaty. Jak wynika z opisanego stanu faktycznego inwestycja pn. nie będzie wykorzystywana przez Wnioskodawcę do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług, natomiast ponoszone w związku z realizacją inwestycji wydatki będą dokumentowane fakturami VAT wystawianymi na Gminę P. i rozliczanymi pomiędzy gminami proporcjonalnie do zakresu realizowanej części inwestycji.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00