Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 09.03.2010, sygn. IBPP3/443-961/09/PH, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP3/443-961/09/PH
1.Czy właściwy jest sposób w jaki Wnioskodawca lokalu obciąża najemcę?
2.Czy podstawy opodatkowania są właściwie ustalone?
3.Czy właściwe jest tu refakturowanie podatku od nieruchomości?
4.Czy właściwie zastosowano stawki VAT?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 4 grudnia 2009r. (data wpływu 15 grudnia 2009r.), uzupełnionym pismem z dnia 5 lutego 2010r. (data wpływu 16 lutego 2010r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawidłowości dokumentowania kosztów związanych z wynajmem lokalu jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 15 grudnia 2009r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawidłowości dokumentowania kosztów związanych z wynajmem lokalu.Ww. wniosek został uzupełniony pismem z dnia 5 lutego 2010r. (data wpływu 16 lutego 2010r.), będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu z dnia 1 lutego 2010r.), znak: IBPP3/443-961/09/PH.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny
Wnioskodawca jest podatnikiem VAT i właścicielem lokalu, który zakupił na cele związane z działalnością gospodarczą i wynajął innej spółce - również podatnikowi VAT. Lokalem, który jest własnością Wnioskodawcy zarządza wspólnota mieszkaniowa, która obciąża Wnioskodawcę opłatami zaliczkowymi za koszty świadczeń (co., wywóz śmieci, zimną wodę), fundusz remontowy i eksploatację. Obciążenie to następuje na podstawie zestawienia opłat wystawianego przez wspólnotę w comiesięcznym wykazie. Zgodnie z umową najmu najemca oprócz kosztów samego czynszu ma ponosić także koszty mediów i pozostałych opłat (w tym także podatku od nieruchomości), które mają być refakturowane. Niestety wspólnota nie jest podatnikiem VAT i w tym zakresie nie może wystawiać faktur VAT, dlatego też Wnioskodawca jako że staje się tu świadczącym usługę wystawia faktury za opisane wcześniej opłaty, traktując jako podstawę opodatkowania wartość znajdującą się na wykazie od wspólnoty. Do zaliczki na eksploatację, centralne ogrzewanie oraz fundusz remontowy Wnioskodawca nalicza stawkę 22% VAT, do wywozu śmieci oraz zaliczki na zimną wodę i kanalizację - 7% VAT. Należny podatek od nieruchomości, w kwocie przypadającej na dany miesiąc również właściciel traktuje jako podstawę opodatkowania, do której dolicza podatek w wysokości 22% VAT.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right