Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 12.02.2010, sygn. IBPP4/443-1530/09/EJ, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP4/443-1530/09/EJ
opodatkowanie czynności wydania nagród zwycięzcom konkursów oraz prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego przy nabyciu nagród wydawanych zwycięzcom konkursów
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 20 listopada 2009r. (data wpływu 25 listopada 2009r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania podatkiem VAT czynności wydania nagród zwycięzcom konkursów, oraz prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego przy nabyciu nagród wydawanych zwycięzcom konkursów jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 25 listopada 2009r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania podatkiem VAT czynności wydania nagród zwycięzcom konkursów oraz prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego przy nabyciu nagród wydawanych zwycięzcom konkursów.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:
Wnioskodawca (zwany dalej Spółką) świadczy usługi dla podmiotów gospodarczych (zwanych Klientami Spółki). Usługi Wnioskodawcy to usługi reklamowe, usługi organizacji konferencji, usługi obsługi konkursów, itp. Klientami Wnioskodawcy są podmioty gospodarcze zainteresowane zleceniem usług reklamowych firmom zewnętrznym zajmującym się profesjonalnie świadczeniem tego rodzaju usług agencjom reklamowym (np. są to podmioty gospodarcze, które w celu reklamy swojej firmy chcą zorganizować konkursy z nagrodami). Regulaminy konkursów są ustalane przez Klientów Wnioskodawcy. Zgodnie z postanowieniami Regulaminów to Klienci Spółki (a nie Wnioskodawca) są pod względem formalnym Organizatorami Konkursów. Jednocześnie jednak, w Regulaminach, Klient Spółki Organizator Konkursu zastrzega sobie prawo powierzenia wykonywania poszczególnych czynności organizacyjnych, administracyjnych i innych związanych z realizacją konkursu podwykonawcom. Klientom Wnioskodawcy zależy bowiem na tym, aby Spółka przejęła obowiązki faktyczne związane z obsługą danego konkursu. Z uwagi na powyższe, Spółka zawiera porozumienia ze swoimi Klientami. W Porozumieniach tych Spółka zobowiązuje się do wykonania usługi reklamowej polegającej np. na obsłudze danego konkursu.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right