Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 09.12.2010, sygn. ITPP2/443-980b/10/AP, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP2/443-980b/10/AP
Prawo do odliczenia w pełnej wysokości podatku naliczonego od nabycia paliwa do samochodu.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 16 września 2010 r. (data wpływu 21 września 2010 r.), uzupełnionym w dniu 6 grudnia 2010 r. (data wpływu), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia pełnej wysokości podatku naliczonego z tytułu nabycia paliwa do napędu samochodu - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 21 września 2010 r. złożono wniosek, uzupełniony w dniu 6 grudnia 2010 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia pełnej wysokości podatku naliczonego z tytułu nabycia paliwa do napędu samochodu.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.
Kupił Pan samochód marki Audi A4 jako pojazd ciężarowy (z kratką), o dopuszczalnej ładowności powyżej 500 kg. Samochód został sprowadzony z zagranicy i nie posiada wyciągu z polskiej homologacji. Importer pojazdów marki Audi nie wydaje świadectw homologacji dla pojazdów zakupionych za granicą. Wydaje natomiast dla tych pojazdów zakupionych w Polsce. Przeprowadzono badanie techniczne pojazdu na terenie Polski, w którym dopuszczalną ładowność określono na 570 kg, natomiast liczbę miejsc do siedzenia na 4. Pierwsza rejestracja pojazdu za granicą nastąpiła 9 kwietnia 2010 r. jako pojazd ciężarowy.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right