Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 24.11.2010, sygn. ITPP1/443-851/10/KM, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP1/443-851/10/KM

Zakres stawki podatku dla świadczonych usług transportowych.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 26 sierpnia 2010 r. (data wpływu 31 sierpnia 2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku dla świadczonych usług transportowych - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 31 sierpnia 2010 r. został złożony wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku dla świadczonych usług transportowych.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Spółka zamierza wprowadzić nowe zasady sprzedaży biletów. Pasażer będzie miał możliwość skorzystania z jednej z opcji biletu, tzn. przykładowo może wykupić na tą samą trasę następujące bilety:

  • za 73 zł - cena biletu obejmuje tylko usługę przewozu;
  • za 78 zł - cena biletu obejmuje usługę przewozu oraz baton i napój, możliwość skorzystania z bezprzewodowego Internetu, dodatkowy bagaż, czy możliwość wyboru miejsca przy oknie w autobusie.

Cena biletu, w przypadku wybrania przez pasażera opcji dodatkowej, będzie ulegała zwiększeniu o stałą kwotę pieniężną np. 5 lub 7 zł, niezależnie od wybranej trasy przejazdu. Działania Spółki mają na celu wprowadzenie zasad przewozu podobnych do alternatywnych środków transportu zbiorowego, takich np. jak kolej czy przewozy lotnicze, w których pasażer ma wybór klasy pierwszej lub drugiej. Z uwagi na specyfikę przewozów autobusowych Spółka nie może wyodrębnić klas, zamierza więc wprowadzić opisany powyżej sposób różnicowania komfortu podróży autobusem.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00