Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 22.11.2010, sygn. ITPP1/443-966/10/AP, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP1/443-966/10/AP
Czy Gmina, przy sprzedaży na rzecz Fundacji przedmiotowego udziału wynoszącego 124/10000 części w prawie własności zabudowanej nieruchomości korzysta ze zwolnienia od podatku od towarów i usług i jeśli tak, to na jakiej podstawie prawnej? Jeżeli odpowiedź na powyższe pytanie jest twierdząca, to czy Gmina Miasta jest obowiązana wystawić fakturę VAT za sprzedaż nieruchomości, z podaniem podstawy prawnej przysługującego zwolnienia od podatku VAT?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112 poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 17 września 2010 r. (data wpływu 4 października 2010 r.) uzupełnionym w dniu 17 listopada 2010 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania dostawy nieruchomości zabudowanej - jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 4 października 2010 r. został złożony wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania dostawy nieruchomości zabudowanej.
W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Gmina oraz Fundacja są współwłaścicielami zabudowanej nieruchomości, składającej się z działek nr 512/53, 513/53 oraz 173/56, o łącznej powierzchni 13082 m2. Wszystkie trzy działki stanowią jedną nieruchomość, dla której Sąd Rejonowy prowadzi księgę wieczystą. Nieruchomość funkcjonuje jako całość gospodarcza i infrastrukturalna. Fundacja jest właścicielem udziału wynoszącego 9876/10000 części w prawie własności tej nieruchomości, natomiast Gmina jest właścicielem udziału w wysokości 124/10000 części. Udział wynoszący 9876/10000 części został sprzedany przez Gminę na rzecz Fundacji w dniu 6 marca 2006 r. Wcześniej Gmina była jedynym właścicielem przedmiotowej nieruchomości i udostępniała ją w całości Fundacji na podstawie umowy użyczenia, zawartej w 1992 r. Nieruchomość zabudowana jest dwukondygnacyjnym socjalnoadministracyjnym budynkiem murowanym, wybudowanym w latach 60-tych i 70-tych XX w., 5 hangarami (magazynami), portiernią oraz wiatą. Powierzchnia użytkowa wynosi 2685,29 m2, a wraz z pomieszczeniami przynależnymi - 2865,40 m. Zabudowania związane są z gruntem w sposób trwały. Przy nabyciu nieruchomości Gmina nie miała prawa do odliczenia podatku od towarów i usług. Ponadto Gmina wskazała, że w przedmiotowym przypadku nie miało miejsca pierwsze zasiedlenie, w rozumieniu art. 2 pkt 14 ustawy o podatku od towarów i usług. Gmina nie przeprowadzała remontów i modernizacji ww. obiektów oraz nie ponosiła wydatków na ulepszenie budynku i budowli, w stosunku do których miałaby prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego. Wszelkich prac remontowych dokonywała Fundacja nawet zanim stała się współwłaścicielem ww. nieruchomości. W chwili obecnej Gmina zamierza zbyć na rzecz Fundacji Gospodarczej pozostały udział, tj. w wysokości 124/10000 części w prawie własności ww. zabudowanej nieruchomości. Umowa użyczenia zawarta z Fundacją w 1992 r. (w czasie jej trwania tzn. w latach 1992-2006) dotyczyła przedmiotowej nieruchomości w całości. Prawo własności nie było podzielone wówczas na udziały, gdyż jedynym właścicielem tej nieruchomości była Gmina. Nie dokonywała ona żadnych ulepszeń, modernizacji, czy remontów przedmiotowej nieruchomości od momentu jej zabudowania. Dotyczy to również udziału w wysokości 124/10000, który obecnie Gmina planuje sprzedać.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right