Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 02.11.2010, sygn. ITPP1/443-702/10/BK, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP1/443-702/10/BK
Fakturowanie - wkłady prywatne.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112 poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 16 lipca 2010 r. (data wpływu 19 lipca 2010 r.), uzupełnionym w dniu 27 października 2010 r. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie wystawiania faktur jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 19 lipca 2010 r. został złożony wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie wystawiania faktur.
W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Wnioskodawca jest zarejestrowanym podatnikiem VAT. Na podstawie umowy o dofinansowanie projektu w ramach poddziałania 8.1.1 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 2013 (POKL) zawartej z Województwem i Wojewódzkim Urzędem Pracy realizuje jako beneficjent projekt pn.: Finansowe instrumenty bankowe w zasięgu mikro i małych przedsiębiorstw. Projekt odpowiada 1 typowi operacji w pooddziałaniu 8.1.1 POKL. Projekt przewiduje udzielenie 52 mikro i małym przedsiębiorcom z Województwa pomocy publicznej z przeznaczeniem na udział w szkoleniach ogólnych w rozumieniu rozporządzenia Ministra Rozwoju Regionalnego z dnia 6 maja 2008 r. w sprawie udzielania pomocy publicznej w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Beneficjent jako podmiot udzielający pomocy publicznej w rozumieniu ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej, zgodnie z ww. rozporządzeniem, na podstawie umowy o udzielenie pomocy publicznej, udziela pomocy publicznej na szkolenie ogólne przedsiębiorcom beneficjentom pomocy w rozumieniu ww. ustawy. Zgodnie z treścią umowy o udzielenie pomocy publicznej, jej podpisanie, równoznaczne z udzieleniem pomocy, wiąże się z powstaniem po stronie beneficjenta pomocy obowiązku wniesienia wkładu prywatnego. Zgodnie z ww. rozporządzeniem maksymalna intensywność pomocy liczona jako stosunek ekwiwalentu dotacji brutto do wydatków kwalifikujących się do objęcia pomocą wynosi 80%. Beneficjent pomocy zobowiązany jest wnieść wkład własny. Wysokość wkładu prywatnego obliczana jest według odpowiedniego algorytmu w zależności od formy wnoszenia wkładu. Wkład prywatny może być wnoszony w 3 formach:
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right