Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 04.11.2010, sygn. ITPP1/443-798/10/MD, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP1/443-798/10/MD
Korekta faktury.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 6 sierpnia 2010 r. (data wpływu 16 sierpnia 2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie wystawiania faktur korygujących - jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 16 sierpnia 2010 r. został złożony wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie wystawiania faktur korygujących.
W złożonym wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
W lipcu 2010 r. Gmina sprzedała nieruchomość gruntową na rzecz użytkownika wieczystego. Cena sprzedaży netto podlega zapłacie w 10 ratach. Pierwsza rata w wysokości 25% ceny sprzedaży netto plus podatek od towarów i usług w aktualnie obowiązującej wysokości naliczony od całości świadczenia należnego Gminie (tj. od ceny sprzedaży netto plus oprocentowanie naliczone od pozostałej niezapłaconej ceny sprzedaży netto w wysokości równiej trzykrotności stopy redyskontowej weksli stosowanej przez Narodowy Bank Polski), płatna nie później niż do dnia zawarcia umowy przenoszącej własność nieruchomości. Pozostała niezapłacona cena sprzedaży netto płatna jest w 9 równych ratach plus oprocentowanie naliczone od pozostałej niezapłaconej ceny sprzedaży netto w wysokości równej trzykrotności stopy redyskonta weksli stosowanej przez Narodowy Bank Polski. Wymienione raty netto wraz z oprocentowaniem płatne są w terminie do 31 marca każdego roku, począwszy od roku następnego po roku, w którym zawarta została umowa przenosząca prawo własności nieruchomości, tj. od roku 2011. W dniu zawarcia umowy przenoszącej prawo własności do nieruchomości, Gmina wystawiła fakturę VAT, dokumentującą wartość sprzedaży nieruchomości. Niniejsza wartość składa się z ceny sprzedaży netto nieruchomości plus oprocentowanie naliczone od niezapłaconej ceny sprzedaży netto za cały okres spłaty, tj. od dnia zawarcia umowy przenoszącej prawo własności nieruchomości do dnia zapłaty ostatniej raty płatnej w terminie do dnia 31 marca 2019 r., w wysokości równiej trzykrotności stopy redyskonta weksli stosowanej przez Narodowy Bank Polski, obowiązującej na dzień zawarcia umowy oraz podatku od towarów i usług naliczonego od sumy wyżej opisanych składników. Cena sprzedaży netto wraz z oprocentowaniem naliczonym od niezapłaconej ceny sprzedaży netto stanowi przychód Gminy. Należny podatek w wysokości określonej w ww. fakturze został w całości zapłacony przed zawarciem umowy przenoszącej własność nieruchomości. Stopa redyskonta weksli ogłaszana przez Narodowy Bank Polski może zmienić się kilka razy w roku. Wraz ze zmianą wartości stopy redyskonta weksli, zmienia się wysokość oprocentowania naliczonego od niezapłaconej ceny sprzedaży netto za cały okres spłaty. W przypadku takiej zmiany na dzień zapłaty drugiej raty w 2011 r., Gmina zobowiązana będzie do wystawienia faktury korygującej do faktury pierwotnej sprzedaży nieruchomości. W kolejnych latach płatności rat, stopa redyskonta weksli również może ulec zmianie co będzie wiązało się z koniecznością wystawienia kolejnych faktury korygujących.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right