Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 20.09.2010, sygn. ITPB3/423-336b/10AW, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPB3/423-336b/10AW
W odniesieniu do nakładów związanych z wytworzeniem środków trwałych lub wartości niematerialnych i prawnych (nakłady inwestycyjne) w przypadku, gdy zakup danego towaru lub usługi przez Spółkę nie został do dnia oddania do używania środka trwałego potwierdzony przez kontrahenta fakturą (rachunkiem), ale Spółka posiada inne dowody dotyczące takich zakupów (np. umowę z kontrahentem, korespondencję), z których wynika rodzaj i precyzyjna kwota nakładów i na ich podstawie spółka ujęła te nakłady w swoich księgach rachunkowych, czy Spółka ma prawo zaliczyć tak udokumentowane nakłady do wartości początkowej oddawanych do używania środków trwałych (wartości niematerialnych i prawnych) na dzień oddania ich do używania?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zmianami) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zmianami) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 1 lipca 2010 r. (data wpływu 5 lipca 2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia kosztu wytworzenia środka trwałego - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 5 lipca 2010 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia kosztu wytworzenia środka trwałego.
W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
W dniu 31 sierpnia 2004 r. Wnioskodawca zawarł z Ministrem Infrastruktury jako ministrem właściwym do spraw transportu umowę (z późniejszymi zmianami), której przedmiotem jest wybudowanie oraz eksploatacja odcinka autostrady z G. do T. w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego. Na podstawie umowy koncesyjnej Spółka zajmuje się projektowaniem, budową oraz eksploatacją ww. odcinka autostrady. Zgodnie z przepisami podatkowymi, kolejne odcinki autostrady stanowią środki trwałe amortyzowane dla celów podatkowych przez Spółkę.