Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 04.08.2010, sygn. ITPP1/443-561/10/AT, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP1/443-561/10/AT
Na kogo powinny być wystawione faktury i rachunki dotyczące m.in. robót budowlanych, dzierżawy nieruchomości, zakupu towarów i usług na Starostwo Powiatowe, czy na Powiat i jaki stosować NIP?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112 poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 11 czerwca 2010 r. (data wpływu 16 czerwca 2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stosowania numeru NIP dla celów rozliczeń podatku od towarów i usług jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 16 czerwca 2010 r. został złożony wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stosowania numeru NIP dla celów rozliczeń podatku od towarów i usług.
W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Powiat i Starostwo Powiatowe posiadają odrębne Numery Identyfikacji Podatkowej (NIP). Powiat posiada status podatnika podatku od towarów i usług, natomiast Starostwo Powiatowe posiada odrębny numer NIP na potrzeby rozliczeń w podatku dochodowym od osób fizycznych oraz składek na ubezpieczenia społeczne pracowników. Powiat, reprezentowany przez zarząd powiatu, zawiera umowy cywilnoprawne dotyczące, m.in. robót budowlanych, dzierżawy i sprzedaży nieruchomości, dokonuje również zakupu towarów i usług. Faktury i rachunki wystawione są na Starostwo Powiatowe, sygnowane numerem NIP Powiatu.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right