Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 16.07.2010, sygn. ITPB3/423-231/10/PS, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPB3/423-231/10/PS

W zakresie możliwości zaliczania do kosztów uzyskania przychodów wydatków związanych z zakupem usługi promocyjno-reklamowej związanej ze spotkaniami z kontrahentami.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku (data wpływu 17 maja 2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczania do kosztów uzyskania przychodów wydatków związanych z zakupem usługi promocyjno-reklamowej jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 17 maja 2010 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczania do kosztów uzyskania przychodów wydatków związanych z zakupem usługi promocyjno-reklamowej.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Spółka jest producentem leków, a także suplementów diety, wyrobów medycznych oraz kosmetyków. W celu reklamy i promocji produktów, Spółka zleca prowadzenie szeroko pojętych działań marketingowych, reklamowych i promocyjnych. Działania te obejmują m.in. organizację spotkań promocyjnych dla lekarzy lub osób prowadzących obrót lekami (tj. farmaceutów, innych pracowników aptek lub pracowników hurtowni i punktów obrotu pozaaptecznego). W spotkaniach promocyjnych uczestniczyć mogą również pacjenci, jednak wyłącznie w tych sytuacjach, w których możliwość kierowania reklamy produktów do pacjentów nie jest ograniczona prawem. Bezpośrednią organizacją spotkań promocyjnych, jak i świadczeniem innych usług w zakresie reklamy, promocji i marketingu produktów, zajmuje się B.H. Sp. z o.o. (BH), która świadczy na rzecz Spółki usługi w tym zakresie. BH świadczy na rzecz Wnioskodawcy kompleksową usługę reklamy, promocji i marketingu produktów, której elementem jest też organizacja i prowadzenie spotkań promocyjnych, które mają na celu zaprezentowanie produktów oraz przekazanie informacji na ich temat. Jednocześnie, spotkania te mogą być organizowane w rozmaity sposób. W szczególności, BH organizuje je samodzielnie w przychodniach, szpitalach bądź innych miejscach, a także w trakcie trwania kongresów, zjazdów lub konferencji, której uczestnikami są lekarze, farmaceuci bądź inne osoby prowadzące obrót produktami leczniczymi. Ponadto, wykonując usługi w tym zakresie na rzecz Spółki, BH zleca przeprowadzenie spotkań promocyjnych hurtowniom farmaceutycznym. W tym ostatnim przypadku BH nabywa od hurtowni usługę polegającą na zorganizowaniu i przeprowadzeniu spotkania promocyjnego.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00