Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 15.12.2009, sygn. ILPP2/443-1267/09-2/EN, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-1267/09-2/EN

Czy czynności wykonywane przez odbiorców hurtowych Spółki stanowią świadczenie usług, o których mowa w art. 8 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług, i podlegają opodatkowaniu podatkiem VAT?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. u. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. u. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko, przedstawione we wniosku z dnia 21 września 2009 r. (data wpływu 23 września 2009 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania premii pieniężnych wypłacanych przez Spółkę za określone zachowanie nabywcy, polegające na świadczeniu usług marketingowych jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 23 września 2009 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania premii pieniężnych wypłacanych przez Spółkę za określone zachowanie nabywcy, polegające na świadczeniu usług marketingowych.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca zajmuje się produkcją i montażem aparatury elektrycznej (wyłączniki, gniazdka i systemy sterowania oświetleniem). Spółka dostarcza na rynek markowe instalacje elektryczne począwszy od klasycznych wzorców łączników po systemowe rozwiązania dla całych budynków. Produkty markowe to produkty z wyższej półki. Wysoka jakość produktu implikuje zazwyczaj wysoką cenę. z kolei sprzedaż drogiego produktu wymaga odpowiedniego wysiłku i zaangażowania w zakresie działań marketingowych. Przyjęta strategia marketingowa oparta jest na następujących założeniach:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00