Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 07.07.2009, sygn. ILPP1/443-525/09-2/MT, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP1/443-525/09-2/MT

Czy w świetle pisma Ministra Finansów z dnia 13 lutego 2009 r. znak PT3/812/4/15//CZE/09/185 do dyrektorów izb skarbowych i dyrektorów urzędów kontroli skarbowej samochód Zainteresowanego spełnia wymogi określone w obowiązujących przepisach w związku z wyrokiem Trybunału Sprawiedliwości Wspólnot Europejskich z dnia 22 grudnia 2008 r. w sprawie C-414/07?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, przedstawione we wniosku z dnia 28 kwietnia 2009 r. (data wpływu 30 kwietnia 2009 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego przy zakupie samochodu oraz paliwa jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 30 kwietnia 2009 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego przy zakupie samochodu oraz paliwa.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca zakupił samochód marki Z od firmy, która sprowadziła go z Holandii. Samochód posiada homologację holenderską jako samochód ciężarowy, która to homologacja nie jest ważna na terytorium Polski.

Jest to samochód sześcioosobowy (dwa rzędy siedzeń) o ładowności 848 kg. Zainteresowany posiada oświadczenie z W, które wskazuje, że samochód Z o nr nadwozia X został wyprodukowany i opuścił fabrykę jako samochód kategorii ciężarowej N1, przeznaczony do przewozu osób i ładunków.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00