Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 25.06.2009, sygn. ILPP1/443-442/09-2/AK, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP1/443-442/09-2/AK

1.Czy status podatnika VAT ma Gmina, jako samorządowa osoba prawna czy Urząd Gminy, jako jednostka organizacyjna obsługująca Gminę?
2.Na kogo i przez kogo powinny być wystawiane faktury VAT Gminę czy Urząd Gminy, kto powinien sporządzać i składać deklarację VAT-7 i kto w związku z tym powinien prowadzić ewidencję księgową podatku VAT?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Gminy , przedstawione we wniosku z dnia 5 kwietnia 2009 r. (data wpływu do Izby Skarbowej w Poznaniu: 8 kwietnia 2009 r., data wpływu do Biura KIP w Lesznie: 9 kwietnia 2009 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania za podatnika Gminy lub Urzędu Gminy:

  • jest prawidłowe w części dotyczącej pytania 1 i 2,
  • jest nieprawidłowe w części dotyczącej pytania 3.

UZASADNIENIE

W dniu 8 kwietnia 2009 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania za podatnika Gminy lub Urzędu Gminy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00