Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 07.05.2009, sygn. ILPP1/443-251/09-4/MT, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP1/443-251/09-4/MT

1. Czy Gmina mogła przedmiotowy VAT odliczyć (zgodnie z art. 86 ustawy o VAT) mając w czasie realizacji świadomość, że zmodernizowane ujęcie regulować będzie trwały zarząd?
2. Jeżeli jednak nie, to czy obecnie, tj. po zawarciu umowy dzierżawy, Gmina może dokonać korekty deklaracji i VAT naliczony odliczyć od podatku VAT należnego w związku z umową dzierżawy na zasadach ogólnych?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Gminy, reprezentowanej przez pełnomocnika, przedstawione we wniosku z dnia 18 lutego 2009 r. (data wpływu 26 lutego 2009 r.), uzupełnionym pismem z dnia 5 lutego 2009 r. (data wpływu 9 kwietnia 2009 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT w związku z realizacją projektu pn. Modernizacja () jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 26 lutego 2009 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT w związku z realizacją projektu pn. Modernizacja (). Wniosek uzupełniono w dniu 9 kwietnia 2009 r. o oryginał pełnomocnictwa.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

W roku 2005 Gmina uzyskała dofinansowanie projektu pn. Modernizacja () o nr 1() w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego Województwa xxx. Całe zadanie inwestycyjne realizowane było w okresie od () do (). Zgodnie z warunkami umowy beneficjent w okresie 5 lat od podpisania umowy nie może zmienić własności infrastruktury.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00