Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 30.04.2009, sygn. ILPB3/423-113/09-11/MC, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPB3/423-113/09-11/MC
Czy ponoszone przez Spółkę wydatki na organizowanie imprez integracyjnych, o których mowa we wniosku, również w części dotyczącej wydatków na alkohol mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 16 stycznia 2009 r. (data wpływu 02.02.2009 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków na alkohol serwowany podczas imprez integracyjnych jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 02 lutego 2009 r. został złożony ww. wniosek, uzupełniony pismem z dnia 20 marca 2009 r. (data wpływu 24.03.2009 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie kosztów uzyskania przychodów.
W przedmiotowym wniosku zostały przedstawione następujące opisy zdarzeń przyszłych.
Spółka organizuje imprezy integracyjne, przeznaczone w zależności od konkretnego przypadku dla:
- pracowników Spółki,
- pracowników Spółki, przy czym zapraszani są na nie również prowadzący działalność gospodarczą przedstawiciele handlowi oraz agenci,
- pracowników Spółki, przy czym zapraszani są na nie również kontrahenci Spółki.
Celem powyższych imprez integracyjnych jest motywowanie oraz integrowanie uczestniczących w nich osób tak, aby z większym zaangażowaniem oraz efektywniej wykonywali swe obowiązki i tym samym, przyczyniali się do zwiększania poziomu uzyskiwanych przez Spółkę przychodów.