Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 28.04.2009, sygn. ILPP2/443-321/09-2/MN, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-321/09-2/MN
Opodatkowanie i dokumentowanie wypłacanych premii pieniężnych oraz odliczenie podatku naliczonego.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko, Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością przedstawione we wniosku z dnia 9 marca 2009 r. (data wpływu 13 marca 2009 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania i dokumentowania wypłacanych premii pieniężnych oraz odliczenia podatku naliczonego jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 13 marca 2009 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania i dokumentowania wypłacanych premii pieniężnych oraz odliczenia podatku naliczonego.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.
Spółka prowadzi działalność gospodarczą związaną z projektowaniem, produkcją i sprzedażą wyposażenia i mebli ze stali kwasoodpornej dla hipermarketów i supermarketów, szeroko pojętej gastronomii i przemysłu spożywczego.
W toku swojej działalności, Zainteresowany podejmuje działania nakierowane na intensyfikację sprzedaży towarów. Jednym z powszechnie stosowanych przez Spółkę w tym zakresie działań jest wypłata kontrahentom tzw. premii pieniężnych (bonusów).
Zasady udzielania premii pieniężnych określane są w umowach handlowych, wiążących Spółkę z odbiorcami towarów. Zgodnie z warunkami zawartymi w zawieranych umowach, Wnioskodawca zobowiązuje się wypłacać kontrahentom premie, w kwocie stanowiącej równowartość określonej, najczęściej procentowo, części wartości obrotu, w przypadku nabycia przez kontrahentów towarów Spółki w wartości przekraczającej określony w danej umowie poziom obrotów w przyjętym okresie rozliczeniowym (np.: premia miesięczna, kwartalna, roczna).
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right