Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 30.03.2009, sygn. ILPP2/443-131/09-2/MN, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-131/09-2/MN
Opodatkowanie rozliczeń Wnioskodawcy z producentem, z tytułu napraw gwarancyjnych oraz odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących wykonanie napraw gwarancyjnych przez firmy zewnętrzne.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. u. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. u. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko, przedstawione we wniosku z dnia 8 stycznia 2009 r. (data wpływu do Izby Skarbowej w Poznaniu 5 lutego 2009 r., data wpływu do Biura KIP w Lesznie 6 lutego 2009 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania rozliczeń z tytułu napraw gwarancyjnych oraz odliczenia podatku naliczonego jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 6 lutego 2009 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania rozliczeń z tytułu napraw gwarancyjnych oraz odliczenia podatku naliczonego.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.
Wnioskodawca kupuje maszyny od spółek z siedzibą w (), a następnie sprzedaje je na rynku polskim. Na zakupione maszyny przysługuje mu gwarancja. Zainteresowany jako dystrybutor udziela gwarancji ostatecznym klientom. w przypadku wystąpienia usterki maszyny, Spółka naprawia ją przy pomocy własnych pracowników lub kupuje usługi naprawcze od firm zewnętrznych. Wnioskodawca zawarł ze spółkami umowy dystrybucyjne, w których wskazane są ogólne postanowienia dotyczące kwestii gwarancyjnych. w warunkach udzielania gwarancji znajduje się specjalna instrukcja jak należy postąpić aby wniosek o zwrot z tytułu naprawy maszyny został przyjęty przez producenta. Zgodnie z warunkami umów, po dokonaniu naprawy, Spółka zwraca się na specjalnym formularzu (tzw. warranty claim) do producenta z prośbą o akceptację kwot naprawy gwarancyjnej i o zwrot kosztów naprawy. Na bazie umów, producent maszyn jest odpowiedzialny z tytułu gwarancji wobec Wnioskodawcy, a Wnioskodawca jako dystrybutor maszyn w Polsce jest odpowiedzialny wobec swoich klientów. Co więcej, zakres i terminy gwarancji producenta często nie pokrywają się z tymi jakie Spółka udziela dalszym klientom.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right