Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 24.03.2009, sygn. ILPP2/443-29/09-5/MN, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-29/09-5/MN
Opodatkowanie nieodpłatnie przekazywanych gadżetów reklamowych, zestawów upominkowych i materiałów biurowych.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. u. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. u. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko, przedstawione we wniosku z dnia 7 stycznia 2009 r. (data wpływu 12 stycznia 2009 r.) uzupełnionym pismem z dnia 13 marca 2009 r. (data wpływu 16 marca 2009 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnie przekazywanych gadżetów reklamowych, zestawów upominkowych i materiałów biurowych jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 12 stycznia 2009 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnie przekazywanych gadżetów reklamowych, zestawów upominkowych i materiałów biurowych. Wniosek uzupełniono pismem z dnia 13 marca 2009 r. (data wpływu 16 marca 2009 r.) o doprecyzowanie zaistniałego stanu faktycznego, dokument, z którego wynika prawo do występowania osoby upoważnionej, podpisanej na wniosku, w imieniu Zainteresowanego z wnioskiem o wydanie interpretacji indywidualnej oraz dodatkową opłatę.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.
Przedmiotem działalności Spółki jest między innymi prowadzenie elektronicznych (internetowych) serwisów informacyjnych dla rynku paliw. Spółka dostarcza informacje o wydarzeniach, ludziach i firmach działających w sektorze paliwowym w kraju i na świecie. Informacje prezentowane są w postaci notatek prasowych, notowań cen i zestawień wydarzeń ważnych z punktu widzenia uczestników rynku, wspomagających codzienne podejmowanie decyzji w handlu paliwami. Usługi informacyjne uzupełniane są analizami, prognozami i zestawieniami dotyczącymi branży paliwowej, w szczególności handlu produktami petrochemicznymi. Serwis oferuje również elektroniczną giełdę paliw, która umożliwia znalezienie najkorzystniejszej oferty zarówno kupna jak i sprzedaży dowolnego rodzaju paliwa. Wykorzystując swoją pozycję eksperta w dziedzinie paliw Spółka rozszerzyła zakres prowadzonej działalności o organizacje konferencji i spotkań dla branży petrochemicznej. w ramach organizowanego spotkania (konferencji branżowej) Spółka sprzedaje swoim klientom uczestnikom, kompleksową usługę udziału w spotkaniu branżowym, rozumianą jako organizację wszystkich aspektów wiążących się z obsługą uczestników spotkania, tj. zapewnienie udziału w części konferencyjnej, podczas której realizowany jest program merytoryczny spotkania, zapewnienie udziału w części biznesowej, podczas której uczestnicy mają możliwość prowadzenia niemoderowanych rozmów i dyskusji dotyczących bezpośrednio działań i współpracy pomiędzy podmiotami uczestniczącymi w spotkaniu.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right