Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 27.02.2009, sygn. ILPB1/415-1017/08-2/AA, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPB1/415-1017/08-2/AA
Czy w opisanej we wniosku sytuacji Wnioskodawca ma prawo zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów odsetki od kredytu?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Pana, przedstawione we wniosku z dnia 1 grudnia 2008 r. (data wpływu 9 grudnia 2008 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie kosztów uzyskania przychodów jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 9 grudnia 2008 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie kosztów uzyskania przychodów.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.
Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą Kancelarię Radcy Prawnego w L. - na potrzeby tej działalności wynajmuje lokal. W takiej samej sytuacji jest mec. X, z którym wspólnie Zainteresowany zakupił lokal mieszkalny do współwłasności po 1/2 każdy z małżonką w celu urządzenia w nim dwóch kancelarii z współużywaniem części socjalnej. Zakup i remont lokalu został sfinansowany z kredytu mieszkaniowego. Mimo planowej zmiany sposobu użytkowania lokalu Wnioskodawca informuje, iż bank nie chciał udzielić kredytu gospodarczego, albowiem przedmiotem zakupu był lokal mieszkalny. Niezwłocznie po zakupie mieszkania wdrożono postępowanie administracyjne w celu zmiany sposobu użytkowania lokalu z mieszkalnego na użytkowy (kancelarie) i uzyskano stosowną akceptację. Następnie przeprowadzony został remont lokalu i po kilku miesiącach, z dniem 1 grudnia 2008 r. zmieniono sposób użytkowania lokalu z mieszkalnego na użytkowy, rozpoczynając prowadzenie w nim działalności gospodarczej. Jednocześnie zawarta została umowa określająca sposób korzystania z poszczególnych pomieszczeń wspólnego lokalu oraz zasady ponoszenia kosztów eksploatacji i jego utrzymania od chwili przeniesienia kancelarii do tego lokalu. Wraz z przeniesieniem kancelarii z lokalu dotąd najmowanego do powstałego w opisany sposób lokalu użytkowego i wpisaniem go w odpowiedniej części do ewidencji środków trwałych Wnioskodawca zamierza zaliczyć w koszty uzyskania przychodu połowę odsetek od ww. kredytu, którego raty spłaca w 1/2 (drugą połowę rat spłaca drugi z współwłaścicieli).
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right