Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 13.11.2009, sygn. IPPP1/443-819/09-2/AP, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1/443-819/09-2/AP

Czy od opłat za odbieranie odpadów wnoszonych przez właścicieli nieruchomości zgodnie z uchwałą Rady Gminy z 18.06.2009 r. w sprawie przejęcia od właścicieli nieruchomości niektórych obowiązków w zakresie utrzymania czystości i porządku, Gmina jest zobowiązana odprowadzać podatek VAT?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Gminy, przedstawione we wniosku z dnia 14.08.2009 r. (data wpływu 24.08.2009 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania opłat za odbieranie odpadów wnoszonych przez właścicieli nieruchomości - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 24.08.2009 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania opłat za odbieranie odpadów wnoszonych przez właścicieli nieruchomości.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Uchwałą z 18.06.2009 r. Rada Gminy przejęła od właścicieli nieruchomości obowiązki w zakresie wyposażenia nieruchomości w urządzenia do zbierania odpadów oraz obowiązki w zakresie pozbywania się odpadów, oraz ustaliła zryczałtowaną opłatę miesięczną za ich odbiór. Uchwała została podjęta na podstawie art. 6a i art. 6b ustawy z 13.09.1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach ( Dz. U. z 2005 r. Nr 236, poz. 2008 ze zm.) po przeprowadzeniu referendum gminnego.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00