Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 10.12.2009, sygn. IPPB5/423-586/09-4/JC, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB5/423-586/09-4/JC
Czy wydatki ponoszone przez Spółkę w związku z organizacją spotkań z klientami obejmujące m.in. koszty nabycia drobnego poczęstunku, napojów, zapłata za posiłki i napoje w restauracji, jeżeli spotkania odbywają się poza siedzibą Spółki stanowią koszty uzyskania przychodów Spółki w świetle regulacji art. 15 ust. 1 oraz art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o PDOP?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 24.09.2009 r. (data wpływu 28.09.2009 r.) oraz piśmie z dnia 16.10.2009 r. (data nadania 19.10.2009 r., data wpływu 21.10.2009 r.) uzupełniającym braki formalne na wezwanie Nr IPPB5/423-586/09-2/JC z dnia 12.10.2009 r. (data nadania 12.10.2009 r., data doręczenia 14.10.2009 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków na rzecz kontrahentów:
- w części dotyczącej spotkań z kontrahentami w siedzibie Spółki- jest prawidłowe,
- w części dotyczącej spotkań z kontrahentami w restauracji- jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 28.09.2009 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków na rzecz kontrahentów.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:
Spółka świadczy usługi doradztwa biznesowego na rzecz hotelarstwa i turystyki na rzecz osób prawnych jak i osób fizycznych z Polski i zagranicy. Specyfika prowadzonej działalności powoduje konieczność organizowania spotkań z klientami, w szczególności są to spotkania z: