Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 04.11.2009, sygn. IPPP2/443-922/09-4/SAP, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP2/443-922/09-4/SAP
Czy podejmowane przez Spółkę na podstawie Umów działania na rzecz Usługobiorców od których Spółka zakupuje Produkty, stanowią usługi o charakterze reklamowym oraz doradczym w rozumieniu art. 27 ust. 4 pkt 2 i 3 ustawy o VAT, a tym samym na podstawie art. 27 ust. 3 ustawy o VAT, miejscem świadczenia tych Usług jest miejsce, gdzie Usługobiorcy posiadają siedzibę tj. odpowiednio w Irlandii oraz Wielkiej Brytanii?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r., Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r., Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 20 sierpnia 2009 r. (data wpływu 24.08.2009 r.), uzupełnione pismem z dnia 23.10.2009 (data wpływu 29.10.2009 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie miejsca świadczenia usług reklamy oraz usług doradczych jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 24 sierpnia 2009 r. został złożony w/w wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie miejsca świadczenia usług reklamy oraz usług doradczych.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.
Spółka jest częścią międzynarodowego koncernu farmaceutycznego, będącego producentem najwyższej jakości produktów leczniczych, które dystrybuowane są również na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej. W ramach prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej, Spółka zajmuje się m.in. sprzedażą w Polsce produktów leczniczych (zwanych dalej: Produktami, wytwarzanych przez zagraniczne spółki z Grupy, z siedzibą w krajach Unii Europejskiej (tj. w Irlandii i Wielkiej Brytanii). Zasady oraz warunki dostawy Produktów do Spółki oraz sprzedaży przez Spółkę tych Produktów na rynku polskim regulowane są postanowieniami odpowiednich umów dystrybucyjnych, które Spółka zawada z podmiotami z Grupy oraz podmiotami trzecimi. Niezależnie od powyższego Spółka i w/w podmioty z Grupy podpisały tzw. umowy marketingowe (zwane dalej; Umowami) przy czym każda umowa marketingowa dotyczy świadczenia usług reklamowych i promocyjno-marketingowych (przeważająca część usług) oraz doradztwa (zwane łącznie dalej Usługami). Na podstawie tych Umów Spółka zobowiązana jest do świadczenia usług reklamy, marketingu oraz doradztwa na rzecz podmiotów z Grupy (zwanych dalej: Usługobiorcami), których celem jest zwiększenie zapotrzebowania na Produkty a tym samym zwiększenie poziomu sprzedaży Produktów przez podmioty z Grupy na rynku polskim. W zamian za świadczenie w/w usług, Spółka otrzymuje wynagrodzenie kalkulowane w oparciu o koszty poniesione przez Spółkę w danym okresie rozliczeniowym w związku z ich wykonywaniem, powiększone o odpowiedni poziom marży. Z dotychczasowej praktyki rynkowej i doświadczenia Spółki, a także postanowień Umów wynika, iż:
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right