Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 20.03.2009, sygn. IPPP2/443-606/07-8/IB, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP2/443-606/07-8/IB
VAT - w zakresie możliwości odliczenia podatku naliczonego VAT związanych z organizacją imprez
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów, uwzględniając wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie sygn. Akt. III SA/Wa 1191/08 z dnia 16 października 2008 roku (data wpływu 26 stycznia 2009 roku) stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 14 listopada 2007 r. (data wpływu 19 listopada 2007 r.) uzupełnione pismem z dnia 18 stycznia (data wpływu 22.01.2008 r.) oraz pismem z dnia 04 marca 2009 roku (data wpływu 09 marca 2009 roku) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odliczenia podatku naliczonego VAT związanych z organizacją imprez - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 19 listopada 2007 r. wpłynął ww. wniosek uzupełniony w dniu 18 stycznia (data wpływu 22.01.2008 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odliczenia podatku naliczonego VAT związanych z organizacją imprez.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny (zdarzenie przyszłe):
Sp. z o.o. (Spółka) działa na rynku wydawniczym. Jest wydawcą czasopism. W tym charakterze Spółka organizuje imprezy, które związane są z konkretnym tytułem (znakiem towarowym) i mają za zadanie wspieranie sprzedaży (zarówno egzemplarzowej jak i sprzedaży powierzchni reklamowej).
Organizacja imprez znajduje uzasadnienie biznesowe w co najmniej kilku aspektach. Jednym z nich jest zwiększenie jego atrakcyjności dla czytelników i reklamodawców. Tematyka imprez dedykowana jest branżom z jednej strony najbardziej interesującym dla czytelnika danego miesięcznika ,a z drugiej mocno reprezentowanym na stronach danego pisma w kontekście reklamowym. W przypadku P. największa liczba stron reklamowych wykupywana jest przez producentów/dystrybutorów samochodów). Imprezę poprzedzają liczne artykuły zawierające informacje z zakresu danej branży, m.in. na łamach pism wypowiadają się uznani i rozpoznawalni eksperci, prezentowane są nowości rynkowe (np. nowe modele samochodów, samochody uhonorowane międzynarodowymi nagrodami dla aut szczególnie bezpiecznych czy cieszących się najatrakcyjniejszym dla nabywców wyglądem). W ramach imprez, fachowe jury wyróżnia produkty w zakresie danej branży (np. konkurs na Samochód Roku, w ramach którego nagradzane są auta wyróżniające się w poszczególnych, wybranych przez wydawcę kategoriach). W ten sposób, Spółka pozycjonuje wydawany przez siebie tytuł jako pismo eksperckie, wiarygodne źródło informacji, do którego zainteresowany daną branżą (np. motoryzacyjna) czytelnik może sięgnąć w poszukiwaniu obiektywnej wiedzy na temat nowości rynkowych. Równocześnie, uczestnicząc w życiu danej branży wydawca zwiększa atrakcyjność pisma dla reklamodawców, pokazując im poprzez swoje działania że wydawany przez niego miesięcznik jest doskonałym nośnikiem reklamy dla produkowanych bądź sprzedawanych przez nich produktów. W efekcie, działania te zmierzają zarówno do wzrostu zainteresowania pismem przez czytelników jak i przez wybierających medium dla reklamy swoich towarów firm. Kolejnym aspektem związanym z organizacją imprez, jest ich powszechny odbiór jako interesujących wydarzeń medialnych. Zainteresowanie organizowanymi przez Spółkę imprezami jest tak duże, że są one szeroko relacjonowane w innych pismach, w niektórych stacjach radiowych i telewizyjnych, w artykułach i programach dotyczących np. branży motoryzacyjnej, czy zajmujących się tematyką towarzysko rozrywkową (pisma, audycje czy. internetowe portale plotkarskie). W efekcie Spółka osiąga doskonały efekt marketingowy; tytuły wydawanych przez nią miesięczników pojawiają się w mediach (często na najatrakcyjniejszych stronach i czasach antenowych) i są prezentowane jako tytuły luksusowe, interesujące i eksperckie w danej branży. Efekt sprzedażowy (zarówno na poziomie sprzedaży egzemplarzowej jak i sprzedaży reklam) jest w tym wypadku nieoceniony, a koszty poniesione na organizację imprezy często niewspółmiernie niskie do tych, jakie Spółka musiałaby ponieść, gdyby chciała zareklamować swoje miesięczniki na łamach obcych mediów w tym wypadku bezinteresownie zainteresowanych imprezą.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right