Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 18.08.2009, sygn. IPPB3/423-354/09-2/JG, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB3/423-354/09-2/JG

Czy poniesione wydatki na tworzenie, wdrożenie i utrzymywanie stworzonej części Systemu informatycznego, a także poniesione opłaty licencyjne związane z tym Systemem mogą stanowić koszty uzyskania przychodu w 2009 roku, pomimo zaniechania dalszego procesu wdrożeniowego i nie przekazania Systemu do używania?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 19 czerwca 2009 r. (data wpływu 25 czerwca 2009 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie kosztów uzyskania przychodów - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 25 czerwca 2009 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie kosztów uzyskania przychodów.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Spółka S.A. (zwana dalej A. lub Spółką) zarządza jednym z funduszy emerytalnych w Polsce. Fundusz lokuje swoje aktywa zgodnie z przepisami ustawy o organizacji i funkcjonowaniu funduszy emerytalnych, dążąc do osiągnięcia maksymalnego stopnia bezpieczeństwa i rentowności dokonywanych lokat. Mając na uwadze konieczność ciągłego doskonalenia i podnoszenia jakości swoich usług w zakresie zarządzania aktywami członków OFE, A. podjęła decyzję o zakupie licencji stanowiącej bazę do tworzenia systemu informatycznego (zwanego dalej Systemem). Celem Systemu jest wspieranie ustawowej działalności A. w obszarach inwestycji, księgowości, zarządzania ryzykiem i funkcji kontrolnych. Wdrożenie Systemu miało służyć realizacji określonych celów biznesowych Spółki.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00