Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 02.07.2009, sygn. IPPP3/443-398/09-2/MM, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP3/443-398/09-2/MM
1.Czy brak jest przeszkód, aby Spółka mogła udokumentować usługę, która zostanie wykonana w przeciągu danego miesiąca w ten sposób, że każdego 15 dnia miesiąca Spółka wystawi faktury uwzględniające całą wartość miesięcznego wynagrodzenia należnego z tytułu świadczenia usług, tj. Spółka wystawi faktury przed całkowitym wykonaniem świadczeń, których te faktury dotyczą?
2. Czy jeśli usługi wykonane w danym miesiącu zostaną w całości udokumentowane w ww. sposób (na podstawie uzgodnionych i zaakceptowanych przez Klienta Mediaplanów prawidłowe jest ostateczne ich rozliczenie, po otrzymaniu przez Wnioskodawcę od Dostawców mediów faktur VAT, potwierdzających realizację kampanii?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 12.05.2009r. (data wpływu 15.05.2009r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług, w zakresie dopuszczalności wystawiania faktur VAT przed całkowitym wykonaniem świadczeń, których te faktury dotyczą - jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 15.05.2009r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie dopuszczalności wystawiania faktur VAT przed całkowitym wykonaniem świadczeń, których te faktury dotyczą.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:
Sp. z o.o. (zwana dalej Wnioskodawcą lub Spółką) prowadzi działalność w zakresie organizowania kampanii reklamowych. Spółka otrzymuje od klientów zlecenia polegające na świadczeniu pomocy przy opracowywaniu i przeprowadzeniu kampanii, a następnie nabywa od dostawców mediów (kontrahentów) odpowiednią ilość czasu antenowego w telewizji, radiu lub powierzchni reklamowej w prasie / reklamie zewnętrznej etc. Usługę Spółka uważa za wykonaną w danym miesiącu, w momencie otrzymania od dostawcy mediów faktur VAT. W ciągu 7 dni od wykonania usługi (otrzymania faktury od dostawcy mediów), Wnioskodawca wystawia klientom fakturę sprzedaży VAT z tytułu prowizji i zakupu czasu lub przestrzeni reklamowej.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right