Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 23.06.2009, sygn. IPPP1-443-445/09-2/JB, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1-443-445/09-2/JB
W przypadku, gdy Spółce przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego związanego z nabyciem towarów, które następnie przekazane zostaną nieodpłatnie w ramach akcji promocyjno-marketingowych prowadzonych przez Spółkę takie nieodpłatne przekazanie traktowane jest jak dostawa towarów i będzie rodziło konieczność opodatkowania podatkiem VAT, pod warunkiem, że przekazane towary nie spełniają definicji prezentu lub próbki (o których mowa w ustawie) i które nie są drukowanymi materiałami reklamowymi, czy też informacyjnymi.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 6 maja 2009 r. (data wpływu 7 maja 2009 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnego przekazania towarów - jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 7 maja 2009 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnego przekazania towarów.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:
Sp. z o.o. jest firmą dystrybucyjno handlową działającą na rynku polskim w obszarze dystrybucji środków oraz preparatów ochrony roślin. Oprócz powyższej działalności Spółka zajmuje się również produkcją środków agrochemicznych. Aby zachęcić do nabywania towarów będących w ofercie Spółki przeprowadza ona akcje marketingowo-promocyjne.
W ramach akcji marketingowo-promocyjnych Spółka nieodpłatnie przekazuje kontrahentom oraz pracownikom kontrahentów towary należące do jej przedsiębiorstwa. Celem powyższej akcji jest zachęcenie kontrahentów do zwiększenia zamówień towarów oferowanych przez Spółkę.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right